dijous, 13 de setembre del 2012

PROGRAMACIONS

PRIMER DE BATXILLERAT


1.     CONTINGUTS:
1ªAVALUACIÓ
1. El lloc de la filosofia en el saber humà.
2. Problemes i tasques de la filosofia.
3. Llenguatge i lògica. Teoria i pràctica de l’argumentació.
2ªAVALUACIÓ
4. Què és l’ésser humà?
5. Un món de símbols.
6. La dimensió moral de l’ésser humà.

3ªAVALUACIÓ
7. Els continguts de la moral.
8. L’animal polític.
9. De la polis a la cosmòpolis.


2.     METODOLOGIA:
Explicacions per part del professor
Lectura de textos i documents de procedència diversa (veure bibliografia).
Comentaris de text.
Metodologia. Treball amb fonts documentals. Recerca d’informació a diversos nivells (biblioteques, Internet). Correcta citació de fonts.
                                                                                                          


3.     PROCÉS D’AVALUACIÓ:
Es realitzaran entre dos i tres exàmens durant el trimestre. L’alumne serà avaluat positivament si la nota dels exàmens i comentaris de text és de 5 o superior a 5. També ha de ser de cinc o superior la nota mitja de cada avaluació.
Per tal d’arrodonir la nota sense decimal afectarà de 0,1 a 0,5 punts a partir de la nota final de cada avaluació. Aquest arrodoniment no s’aplica a les notes dels exàmens i comentaris de text, només s’aplica a les notes de cada avaluació i a les notes finals de juny i setembre. De manera que del 0,1 al 0,5 és tendència a la baixa per a la nota mitja d’avaluació i la nota final; a partir del 0.6 és tendència a l’alça.
Es condició necessària però no suficient per a ser avaluat de manera positiva haver entregat tots els comentaris de text que el professor posi com a obligatoris. Si un alumne no entrega un exercici obligatori  o l’entrega fora del plaç establert pel professor, sense motiu justificat, suspèn l’avaluació.
Els exàmens tenen un valor d’un 90% del total de la nota.
La feina obligatòria, comentaris de text,té un valor d’un 10% del total de la nota. L’alumne pot pujar o baixar un punt de la nota final amb la feina diària.
La nota final és la nota mitja de les tres avaluacions un cop aquestes han estat aprovades per part de l’alumne.
Faltes d’ortografia: es baixarà 0,1 per falta fins a un màxim de dos punts. La manca de correcció ortogràfica, de cohesió textual i de coherència seran penalitzades així com la manca d’adequació en l’expressió.
Procediment de recuperació: Exàmens finals de juny i setembre. Possibilitat de pujar nota: Un alumne que ha aprovat el curs pot presentar-se a pujar nota. Bé, un punt a partir de la nota final, bé renunciant a la nota de partida. En aquest cas la nota final és la nota de l’examen.




SEGON DE BATXILLERAT


1.     CONTINGUTS:
1ªAVALUACIÓ
1. Els origens del pensament filosòfic coccidental
2. Plató (427-347): Veritat i poder.
3. Aristòtil (384-322): la saviesa del biòleg.
4. L’hel.lenisme, Roma i el cristianisme.
5. L’escolàstica medieval: el món medieval.

2ªAVALUACIÓ
6. L’escolàstica medieval: Tomàs d’Aquino (1224-1274)
7. El Renaixement. La revolució científica. De la via antiga a la via nova.
8. René Descartes (1596-1650).
9. L’empirisme: la primacia de l’experiència.
10. La filosofia de la Il.lustració.
3ªAVALUACIÓ
11. De l’idealisme al materialisme.
12. El final del somni: Nietzsche (1844-1900) i Freud (1856-1939).
13. La filosofia del llenguatge i de la ciència del s. XX. La filosofia analítica.
14. Altres corrents filosòfics del s. XX. Hannah Arendt (1905-1975).
15. Repensar l’home: repensar la societat.


2.     METODOLOGIA:
Explicacions per part del professor
Lectura de textos i documents de procedència diversa (veure bibliografía).
Comentaris de text.
Metodologia. Treball amb fonts documentals. Recerca d’informació a diversos nivells (biblioteques, Internet). Correcta citació de fonts.



3.     PROCÉS D’AVALUACIÓ:
Es realitzaran un o dos controls parcials durant l’avaluació i un control global durant el trimestre. L’alumne serà avaluat positivament si la nota dels exàmens i comentaris de text és de 5 o superior a 5. També ha de ser de cinc o superior la nota mitja de cada avaluació.
Per tal d’arrodonir la nota sense decimal afectarà de 0,1 a 0,5 punts a partir de la nota final de cada avaluació. Aquest arrodoniment no s’aplica a les notes dels exàmens i comentaris de text, només s’aplica a les notes de cada avaluació i a les notes finals de juny i setembre. De manera que del 0,1 al 0,5 és tendència a la baixa per a la nota mitja d’avaluació i la nota final; a partir del 0.6 és tendència a l’alça.
Es condició necessària però no suficient per a ser avaluat de manera positiva haver entregat tots els comentaris de text que el professor posi com a obligatoris. Si un alumne no entrega un exercici obligatori  o l’entrega fora del plaç establert pel professor, sense motiu justificat, suspèn l’avaluació.
Els exàmens tenen un valor d’un 90% del total de la nota.
La feina obligatòria, comentaris de text,té un valor d’un 10% del total de la nota. L’alumne pot baixar o pujar un punt del total de la nota amb la feina diària.
La nota final és la nota mitja de les tres avaluacions un cop aquestes han estat aprovades per part de l’alumne.
Faltes d’ortografia: es baixarà 0,1 per falta fins a un màxim de dos punts. La manca de correcció ortogràfica, de cohesió textual i de coherència seran penalitzades així com la manca d’adequació en l’expressió.
Procediment de recuperació: Exàmens finals de juny i setembre. Possibilitat de pujar nota: Un alumne que ha aprovat el curs pot presentar-se a pujar nota. Bé, un punt a partir de la nota final, bé renunciant a la nota de partida. En aquest cas la nota final és la nota de l’examen.
                                                                                                                                     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada