dimarts, 13 de setembre del 2011

PROGRAMACIÓ 2N DE BATXILLERAT 2011-12

1.     CONTINGUTS:
1ªAVALUACIÓ
1. Els orígens del pensament filosòfic occidental
2. Plató (427-347): Veritat i poder.
3. Aristòtil (384-322): la saviesa del biòleg.
4. L’hel.lenisme, Roma i el cristianisme.
5. El món medieval. La patrística.

2ªAVALUACIÓ
6. L’escolàstica medieval: Tomàs d’Aquino (1224-1274)
7. El Renaixement. La revolució científica. De la via antiga a la via nova.
8. René Descartes (1596-1650).
9. L’empirisme: la primacia de l’experiència.
10. La filosofia de la Il.lustració.
3ªAVALUACIÓ
11. De l’idealisme al materialisme.
12. El final del somni: Nietzsche (1844-1900) i Freud (1856-1939).
13. La filosofia del llenguatge i de la ciència del s. XX. La filosofia analítica.
14. Altres corrents filosòfics del s. XX. Hannah Arendt (1905-1975).
15. Repensar l’home, repensar la societat.


2.     METODOLOGIA:
Explicacions per part del professor
Lectura de textos i documents de procedència diversa (veure bibliografía).
Comentaris de text: textos expositius, textos comparatius i textos argumentatius.
Metodologia. Treball amb fonts documentals. Recerca d’informació a diversos nivells (biblioteques, Internet). Correcta citació de fonts.



3.     PROCÉS D’AVALUACIÓ:
Avaluació: Es realitzaran com a mínim dues proves escrites durant l’avaluació. L’alumne serà avaluat positivament si la nota dels exàmens i comentaris de text és de 5 o superior a 5. També ha de ser de cinc o superior la nota mitja de cada avaluació.
Per tal d’arrodonir la nota sense decimal afectarà de 0,1 a 0,5 punts a partir de la nota final de cada avaluació. Aquest arrodoniment no s’aplica a les notes dels exàmens i comentaris de text, només s’aplica a les notes de cada avaluació i a les notes finals de juny i setembre. De manera que del 0,1 al 0,5 és tendència a la baixa per a la nota mitja d’avaluació i la nota final; a partir del 0.6 és tendència a l’alça.
És condició necessària però no suficient per a ser avaluat de manera positiva haver entregat tots els comentaris de text que el professor posi com a obligatoris. Si un alumne no entrega un exercici obligatori  o l’entrega fora del plaç establert pel professor, sense motiu justificat,suspèn l’avaluació.
Els exàmens tenen un valor d’un 90% del total de la nota.
La feina obligatòria, comentaris de text,textos argumentatius i comparatius, té un valor d’un 5% del total de la nota. L’actitud val un 5% del total de la nota.
Es segueix el procediment d’avaluació contínua: sempre entren el continguts vists i una avaluació aprovada,  aprova les anteriors.
Faltes d’ortografia: Es podrà davallar fins a un 10% de la qualificació per faltes d’ortografia, redacció, expressió o terminologia no apropiada, d’acord amb els criteris establerts pel professor. Procediment de recuperació: Una vegada suspès el curs l’alumne opta a aprovar el curs en un examen final al juny. Entra tot el contingut que s’ha vist durant el curs. Si suspèn al juny, té una darrera oportunitat al setembre.
Possibilitat de pujar nota: Un alumne que ha aprovat el curs té la possibilitat de millorar la seva qualificació a l’examen final de juny: Bé, amb l’opció de pujar un punt respecte de la nota final obtinguda, bé renunciant a la nota de curs. En aquest darrer cas, la nota de l’examen és la nota de curs.

                                                                                                                                     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada